oben links oben rechts
left border
Strona Główna ˇ Kontakt - szkołaPaździernik 21 2018 08:14:52
NASZA SZKOŁA















Strona główna BIP
Rok szkolny 2013/2014










24 lutego odbył się apel grupy wiekowej IV-VI podsumowujący sytuację dydaktyczną
I semestru 2013/2014.
Klasa IV A zajęła I miejsce w rankingu najwyższej średniej ocen, a V B w rankingu najwyższej frekwencji.
Możemy poszczycić się również osobami z wysokimi wynikami w nauce, ponieważ ze średnią powyżej 5,0 mamy aż dziewięcioro uczniów a ze średnią powyżej 4,5 - osiemnaścioro.
Wyróżnione klasy otrzymały słodkie upominki a zasłużeni uczniowie - dyplomy.
Mamy nadzieję, że liczba uczniów aktywnie pochłaniających wiedzę wzrośnie i na koniec roku szkolnego będziemy mogli poszczycić znaczną ilością świadectw z czerwonym paskiem i nagród.
Powodzenia!











17.02.2014 roku odbył się apel grupy wiekowej gimnazjum. Na apelu podsumowano sytuację dydaktyczno - wychowawczą w I semestrze roku szkolnego 2013/2014.
Sytuacja przedstawia się następująco.
Najwyższą średnią ocen uzyskała klasa III a -3,64. Klasa otrzymała dyplom i słodycze.
W gimnazjum najwyższą średnią ocen wypracowała uczennica klasy III a Marianna Łosiewwicz - 5,73. Na drugim miejscu Ewelina Rosicka uczennica klasy II b, średnia ocen 5,57. Tuż za Eweliną jest uczeń klasy Ib Bartosz Jusiak, średnia ocen 5,50.
Średnia frekwencja szkoły- 91%. Najwyższą średnią uzyskała klasa I b -95%. Uczniowie klasy otrzymali dyplom i przechodni puchar za najwyższą frekwencję.
100 % frekwencję w gimnazjum ma 7 osób: Natalia. Łokuciejewska, Gabriela Ladzińska, Justyna Zych, Ewa Łokuciejewska, Natalia Łukasik, Damian Zych, Jakub Krawczak.

Wszystkim gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.











W dniach od 24 II do 3 III 2014r. nasza szkoła ponownie przystąpiła do akcji "Marzycielska Poczta". Tym razem przyłączyły się do niej dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, zerówki oraz przedszkola.
SK PCK wybrało profil dziecka dla każdej klasy. Następnie przeprowadzano lekcje, na których uczniowie poznawali historię choroby dziecka, jego zainteresowania. Okazało się, że dzieci mają podobne zainteresowania i wiele ich łączy.
Przedszkole, zerówki oraz klasy I po "zapoznaniu się" z nowym kolegą lub nową koleżanką pokolorowały bardzo starannie kolorowanki. Były one przepiękne. Natomiast dzieci z klas II i III wykonały kartki, a w środku napisały krótki tekst. Dzieci wykazały się ogromną pomysłowością, wyobraźnią oraz zaangażowaniem.
Jeszcze tego samego dnia wykonano pamiątkowe zdjęcia.
W związku z tym, że do akcji przystąpiło 8 grup, kolorowanki i kartki trafią do: Alicji, Oliwiera, Julii, Mateusza, Tomka, Aleksandry, Kornelii i Huberta.
SK PCK serdecznie dziękuje wychowawczyniom i dzieciom za aktywne włączenie się do akcji ,a pani Agnieszce Tyszkiewicz-Skurce za zdjęcia.

Galeria zdjęć










W minioną sobotę pomimo niesprzyjających warunków atmosferycznych odbyła się w naszej szkole kolejna, tym razem zimowo-jesienna akcja pod hasłem "Sępopol rusza się". Wszyscy zainteresowani aktywnością fizyczną mogli skorzystać z różnych zajęć ruchowych. Popularnością cieszyła się zumba, stretching, taniec nowoczesny, poiki -taniec z ogniem, tor przeszkód dla najmłodszych, tenis stołowy. Zwolennicy zdrowego stylu życia wzięli udział w warsztatach kulinarnych. Zainteresowani dodatkowo mogli zmierzyć sobie ciśnienie, poziom cukru we krwi i wyliczyć swoje BMI.

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom akcji, a w szczególności instruktorom poszczególnych zajęć, którzy poświęcili swoje sobotnie przedpołudnie i zachęcali mieszkańców Sępopola do aktywności fizycznej: p. Anecie Tarasewicz, Anecie i Klaudii Jagiełło, Kamilowi Kwapińskiemu i tancerzom grupy SALAMANDRA, animatorom z Oratorium św. Jana Bosko -Klaudii Piorun, Zuzannie Kuniej, Małgorzacie Wiewiór, p. Małgorzacie Kiżło oraz nauczycielom naszej szkoły.

Zapraszamy do udziału w akcji letniej podczas Festynu Rodzinnego. Do zobaczenia już w maju:)

Tak się bawiliśmy...



Serdecznie gratulujemy naszym tegorocznym laureatom i finalistom wojewódzkich konkursów przedmiotowych. Oto oni:
Marianna Łosiewicz -laureatka wojewódzkiego konkursu wiedzy o społeczeństwie i finalistka wojewódzkiego konkursu z biologii
Damian Zych -laureat wojewódzkiego konkursu z historii i finalista wojewódzkiego konkursu wiedzy o społeczeństwie
Patryk Karasiewicz -laureat wojewódzkiego konkursu wiedzy o społeczeństwie
Dominik Skorupski -finalista wojewódzkiego konkursu wiedzy o społeczeństwie

Życzymy dalszych sukcesów...:)











Dzieci z Przedszkola aktywnie i z radością oczekują odejścia zimy i pojawienia się cudnej , zielonej i pachnącej Wiosny. Małe poczynania już zostały dokonane. Maluchy z ogromnym zaangażowaniem założyły kącik przyrodniczy nazwany przez nich dumnie "Zielony Zakątek"
Zasadzona została cebulka, która cieszy dzieci pysznym szczypiorkiem. Przedszkolaki zasiały pomidory, paprykę i różnorodne zioła.
Wszystkie prace będą kontynuowane w okresie wiosennym. Jest to bowiem jedno z podstawowych zadań jakie sobie postawiliśmy w związku ze staraniami o certyfikat " Zielona Flaga" o który zabiegamy po raz pierwszy.

Zdjęcia ...









17.03.2014r w przedszkolu, był dniem rozpoczynającym Kolorowy Tydzień. Tego dnia skupiliśmy się na tym co pomarańczowe. Wszystkimi zmysłami poznawaliśmy walory marchewek, dyni, pomarańczy, grejpfrutów i mandarynek. Dzieci dowiedziały się o witaminach jakie zawarte są w warzywach i owocach koloru pomarańczowego. Maluchy samodzielnie wykonały też marchewkowe ciasteczka, które swoim aromatem i wyglądem ściągały amatorów zdrowego odżywiania.

Zdjęcia...










Zostać Indianinem to nie lada wyzwanie. Przekonali się o tym uczestnicy zajęć zabawowych organizowanych 28 lutego w naszej szkole. Ola, Marcin- nie! O swoich pierwotnych imionach dzieci musiały zapomnieć na dwie godziny. Od chwili wejścia do kolorowego tipi wybrały sobie nowe nazwy: Szary Wilk, Mała Stopa, Gorąca Kula ...
Dowiedziały się również ciekawych informacji na temat ludzi, w których się podczas zajęć wcielały: gdzie mieszkali Indianie, co jedli, czym się zajmowali.
Każdy młody członek plemienia musiał wykonać swój pióropusz i poddać się malowaniu twarzy. Zrobiło się zatem kolorowo a mali Indianie z dumą przyglądali się swoim barwom.
Dzieci zdobywały umiejętności typowe dla każdego Apacza. Ćwiczyły bezszelestne poruszanie się i skradanie, przeprawianie przez rzekę, podskakiwanie w worku a także sprawdzały swoją celność rzutu z odległości podczas karmienia bizona.
Indianie musieli również odsapnąć, toteż relaksowali się podczas indiańskich melodii i uzupełniali swoje siły słodkim poczęstunkiem. Pod koniec zajęć każdy uczestnik wykonał ilustrację, na której narysował siebie. Wszystkie prace stały się częścią totemu, czyli godłem grupy, którą dzieci stanowiły podczas zajęć.
Nowo założone plemię pożegnało się hasłem nieustannie towarzyszącym zabawie:
Indianie-lud dzielny!
Indianie - lud prawy!
Indianie - lud skory do zabawy!
Dzieci były zadowolone i bacznie śledziły każdy ruch wodza, czyli prowadzącego imprezę.
Bezwarunkowo poddawały się zabawie i z niesłychaną łatwością potrafiły wejść w nową rolę - stać się Indianinem.
Może spotkają się jeszcze, aby poznać codzienny tryb życia innego plemienia.

Zdjęcia...











"W zdrowym ciele zdrowy duch, kiedy wiosna idzie ćwicz i baw się za dwóch..."

21 marca czyli rozpoczęcie astronomicznej wiosny był świetną okazją do zaprezentowania przez dzieci swoich umiejętności artystycznych, wokalnych i sportowych. Na początku odbyła się rewia mody wiosennej, czyli pokaz najdziwniejszych i zaskakujących strojów. Wśród kolorowych i ciekawych przebrań znalazły się między innymi: zaspany po zimie jeż, żabki i
bociany, Panny Wiosenki, a także Pan Wiosenek.
Następnie każda grupa, klasa zaprezentowała swoje rymowanki i piosenki o tematyce wiosennej. Jednak najważniejszym punktem programu tego dnia były konkurencje
sportowe w tym:
-wyścig pracowitych mrówek
-omiń kałużę
-wyścigi żabek
-przeciąganie liny
Było mnóstwo śmiechu i zabawy . Dzieci chętnie brały udział w zawodach drużynowych i w głośnym dopingowaniu kolegów.
Na zakończenie odbyły się zabawy i tańce integracyjne i w wesołym nastroju wszyscy udali się na podwórko w celu spalenia Marzanny.
Takim to sposobem dzieci i ich wychowawcy pożegnali zimę i powitali wiosnę.

Zdjęcia...

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się ze staraniami przedszkolaków i uczniów szkoły podstawowej o certyfikat Zielonej Flagi.
Materiały znajdują się w zakładce inne projekty:)






"Tu każde dziecko ma równe szanse,
każde może poczuć się wartościowe i odpowiedzialne za grupę.
Każde jest wyjątkowe ..."
Carll Orff


1 marca 2014r. gościliśmy w naszej szkole pana Marcina Badura, który poprowadził warsztaty bębniarskie w oparciu o klasyczne metody Carlla Orfa, Emila Jagues Dalcroze dla dzieci z przedszkola, oddziału przedszkolnego (zerówki) i klas pierwszych.
Na zajęciach dzieci poznały instrumenty etniczne. Uczyły się podstawowych technik wydobywania dźwięków. Współuczestniczyły w kompozycjach utworów poprzez improwizację.
Uczestnicy mieli do dyspozycji kilkadziesiąt różnego rodzaju instrumentów etnicznych takich jak: conga, djembe, bębny. Z ogromnym przejęciem i zaciekawieniem wzięły czynny udział w zajęciach.

Zdjęcia...










21 marca 2014r. uczestnicy koła matematyczno - przyrodniczego w ramach projektu Równanie szans inwestycją w przyszłość pojechali na wycieczkę do Olsztyna. Najpierw udaliśmy się do Muzeum Przyrody. Uczestniczyliśmy tam w lekcji aktywnej. Aby odpowiedzieć na kilka pytań zawartych w teście musieliśmy poszukać informacji w gablotach ekspozycyjnych i na stojących przed nimi tabliczkach. Po wypełnieniu testu wspólnie z przewodnikiem sprawdziliśmy swoje odpowiedzi i nanieśliśmy stosowne poprawki.
Następnie udaliśmy się do pobliskiego Planetarium. Uczestniczyliśmy w lekcji mgr Bogusława Kuleszy - astronoma, pt. "Prawa optyki geometrycznej".
Podstawę optyki geometrycznej stanowi opis światła za pomocą promienia świetlnego i wykorzystanie zasady Fermata. Demonstrację rozpoczęliśmy od zjawiska prawa odbicia oraz omówienia skupiających i rozpraszających własności zwierciadeł wklęsłych i wypukłych. Zależność prędkości rozchodzenia się światła w różnych ośrodkach prowadzi do zjawiska załamania światła. Kolejne demonstracje umożliwiły poznanie prawa załamania światła na granicy dwóch ośrodków oraz zjawiska całkowitego wewnętrznego odbicia. Obserwowaliśmy bieg promieni przez płytkę równoległościenną i pryzmat. Poznaliśmy skupiające i rozpraszające właściwości różnych typów soczewek i ich zastosowanie. W końcowej części pokazu prowadzący zademonstrował i omówił zjawisko rozszczepienia światła w pryzmacie. Wszystko zostało poparte przykładami z codziennego życia.
Po tak dużej dawce wiedzy obejrzeliśmy film "Kosmiczny ekspres":
Jak wszystko się zaczęło? Czy jest tam ktoś jeszcze? Od zarania dziejów szukamy odpowiedzi na te pytania. Podróżując przez nasza Galaktykę, spotykamy wyjątkową planetę -Ziemię. Ciekawość jej mieszkańców doprowadziła do wynalezienia teleskopu, dzięki któremu oglądaliśmy podczas projekcji: obrazy z życia gwiazd -od ich narodzin aż do śmierci, balet zlewających się galaktyk, wielkoskalowa strukturę Wszechświata. W poszukiwaniu życia we Wszechświecie zajrzeliśmy do wnętrza krateru na Marsie, przyjrzeliśmy się z bliska Jowiszowi i jego wyjątkowym księżycom.

Zdjęcia...



Regulamin wyboru Ucznia Otwartego Serca

Wniosek o nadanie tytułu Ucznia Otwartego Serca











W poniedziałek 24 marca po raz kolejny gimnazjaliści wzięli udział w Spotkaniu z Muzyką w ramach projektu Równanie szans inwestycją w przyszłość. Tym razem uczniowie mieli możliwość przybliżyć sobie życie i twórczość Fryderyka Chopina i oczywiście wziąć udział w konkursie wiedzowym. Tym razem rywalizowali ze sobą Daniel Oleszkiewicz, Łukasz Skirliński i Damian Skorupski.
Zwycięzcą został Daniel Oleszkiewicz. Gratulujemy:)

Zdjęcia...











Miło nam pogratulować naszym uczniom sukcesu w gminnych eliminacjach konkursu wiedzy pożarniczej. Naszą gminę będą reprezentowali na powiatowym konkursie w kategorii gimnazjum Bartosz Jusiak, a szkołę podstawową Kacper Siudek. Eliminacje powiatowe już w najbliższy piątek. Życzymy powodzenia.

Zdjęcia











W marcu, najmłodsi uczniowie dwa razy uczestniczyli w Spotkaniach z Muzyką, podczas których poznali instrumenty strunowe, dęte blaszane i drewniane oraz tańce wirowe jak polkę i walca. Dowiedzieli się również, kto to jest lutnik i czym się zajmuje.
Marcowe Spotkania z Muzyką rozpoczęły się od konkursu wokalnego uczniów klas pierwszych i drugich. Każdy z nich zaprezentował konkursową piosenkę pt. ,,Instrumenty". Jury wyłoniło zwycięzców: I miejsca otrzymali: Michał Kiżło z klasy IIb oraz Roksana Rynkiewicz z klasy Ia.
Tradycyjnie na zakończenie spotkań odbył się konkurs wiedzowy. W tym miesiącu rywalizowały ze sobą dzieci z grup zerowych oraz uczniowie z klas pierwszych. I miejsca zdobyli: Ula Lubieniecka z grupy 0b oraz Mateusz Bartoszewicz z klasy Ib. Gratulujemy!

Krystyna Wierzbowska

Zdjęcia...



Gratulujemy naszym reprezentantom Bartoszowi Jusiakowi (II miejsce w kat. gimnazjów) i Kacprowi Siudkowi (I miejsce w kat. SP) występu na eliminacjach powiatowych w ramach XXXVII Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej "Młodzież zapobiega pożarom". Kacper będzie reprezentował nasz powiat na etapie wojewódzkim w Elblągu. Życzymy powodzenia.












21 marca 2014 r. w Olsztynie odbyła się już XXII Olimpiada Promocji Zdrowia. Wzięli w niej udział uczniowie ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Naszą szkołę reprezentowała uczennica gimnazjum - Marianna Łosiewicz, która wywalczyła w eliminacjach powiatowych I miejsce. W zmaganiach wojewódzkich zajęła VI miejsce i uzyskała tytuł laureata.
Serdecznie gratulujemy i oczywiście życzymy sukcesu w przyszłym roku już w kategorii szkół ponadgimnazjalnych.










24.03.2014 roku klasa Ib w ramach projektu "Żyj smacznie i zdrowo" zorganizowała warsztaty kulinarne jako wydarzenie społeczne. Zaprosiliśmy uczniów, nauczycieli, dyrekcję szkoły, rodziców, mieszkańców. Spotkanie miało na celu przekazanie w atrakcyjnej formie zasad prawidłowego i smacznego odżywiania. Zaczęliśmy od prezentacji multimedialnej dotyczącej zdrowego odżywiania: jak rozplanować posiłki, dlaczego wybrać 5 posiłków, jak należy jeść niektóre produkty, o marnowaniu żywności, o zasadach higienicznego odżywiania się, potrzebie aktywności fizycznej i jej wpływie na zdrowie itp. Następnie odbyły się warsztaty kulinarne. Cztery zespoły, w skład którego wchodzili uczniowie i dorośli przygotowały i zaprezentowały zdrowe potrawy. Następnie uczniowie przedstawili ciekawostki na temat odżywiania (np. dlaczego nie może leżeć obok siebie banan i jabłko). Na koniec odbyła się degustacja potraw i podzieliliśmy się wszyscy wrażeniami z uczestnictwa w akcji.

Zdjęcia...











Młodzież z klasy IIIa i IIIb gimnazjum Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sępopolu pracuje w roku szkolnym 2013/14 w programie Youngster. Jego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych. Zajęcia są dobrowolne i polepszają znajomość języka angielskiego. Uczniowie przystąpili do konkursu "Teenagers In action" w ramach którego pochwalili się niezwykłymi skarbami natury Sępopola. Przygotowali stronę internetową o przyrodzie, roślinach i zwierzętach. Prace zaprezentowali przed mieszkańcami, nauczycielami i kolegami. Na koniec powstała prezentacja zawierająca relację z przeprowadzonych działań oraz filmik z wypowiedziami wszystkich uczestników.

Zachęcamy do obejrzenia strony - www.youngster.esy.es

Prezentacja działań
Galeria zdjęć










My - Ewelina Rosicka i Andżelika Honcarewicz 4 kwietnia 2014 przeprowadziłyśmy debatę na temat "Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?"
Dyskusja była wynikiem przystąpienia przez nas do projektu realizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Kancelarię Sejmu we współpracy z Ministerstwem Edukacji. Zadaniem rekrutacyjnym uczestników w tym roku jest przeprowadzenie w swoich szkołach i miejscowościach debat skłaniających do refleksji nad tym, co daje nam możliwość funkcjonowania w demokratycznym społeczeństwie europejskim.
Debatę rozpoczęłyśmy powitaniem zaproszonych gości. Swoją obecnością zaszczycili nas przedstawicie władz samorządowych, pracownicy Urzędu Miejskiego w Sępopolu, harcerze z hufca Bartoszyce i oczywiście dyrektor szkoły, nauczyciele. Najbardziej cieszyłyśmy się z obecności silnej grupy młodzieży.
Na początku uczestnicy debaty w zespołach zastanawiali się nad problemem aktywność sępopolskiej młodzieży w demokracji. Szukali odpowiedzi na pytania. Jak jest? Jak być powinno? W dalszej części dyskusji rozmawialiśmy o tym czy rzeczywiście młodzież nie ma narzędzi, aby aktywnie uczestniczyć w życiu publicznym. Okazało się, że młodzi ludzie mają wiele instrumentów i sposobów wpływania na władzę, między innymi są to inicjatywy obywatelskie, działalność w organizacjach pozarządowych, pisanie petycji, listów, udział w konsultacjach społecznych, tworzenie Rad Młodzieżowych, komentowanie postów polityków na portalach społecznościowych, itd..
Najskuteczniejszymi w ocenie naszych gości są inicjatywy obywatelskie i wszelkie działania prowadzone drogą internetową.
W następnej części debaty wspólnie z naszymi gośćmi postanowiłyśmy podjąć się próby udowodnienia, że młodzież współpracując z lokalną władzą jest wstanie rozwiązać konkretny problem wskazany przez mieszkańców w sonadżu, który specjalnie przeprowadziłyśmy na potrzeby naszej debaty. Tym problemem jest niewystarczająca promocja walorów turystycznych gminy, a tym samym brak zainteresowania turystów pobytem na Nizinie Sępopolskiej. Pomysłów padło wiele i myślimy je wykorzystać. Na koniec pokazałyśmy, że młodzież chce się angażować na rzecz lokalnej społeczności. Uczniowie realizujący program Youngster zaprezentowali materiał promujący dziedzictwo przyrodnicze Sępopola.
Spotkanie zakończyło wspólne zdjęcie.


Ewelina Rosicka i Andżelika Honcarewicz

Dokładna relacja z naszych działań
Galeria zdjęć...











Mądre, staropolskie przysłowie mówi: "W zdrowym ciele zdrowy duch".
W myśl tego aforyzmu dzieci z przedszkola podjęły się ważnego zadania. Postanowiły, że będą zdrowo się odżywiać. Nauczycielki razem z dziećmi przedyskutowały temat, zwróciły uwagę na piramidę żywienia akcentując i wskazując to co jest wyjątkowo zdrowe i korzystne dla małych dzieci.
Następnym krokiem było ustalenie naszych priorytetów dotyczących zdrowego odżywiania przedszkolaka. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że najważniejszym posiłkiem dziecka jest śniadanie, ten więc posiłek postanowiliśmy zaplanować i sami go wykonać od samego początku.

Zapraszamy do zapoznania się z naszymi działaniami i przepisami do samodzielnego wykonania
Galeria zdjęć...











W ramach międzynarodowego tygodnia promowania Internetu uczniowie klas: Ia, Ib oraz IIb uczestniczyli w zajęciach bibliotecznych zorganizowanych w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Sępopolu. Zajęcia odbyły się pod hasłem: "Co ze mnie wyrośnie?".
Panie prowadzące bardzo serdecznie powitały dzieci i zaprosiły do kręgu, w którym każde dziecko mogło w zabawie pochwalić się swoim talentem oraz wypowiedzieć się kim chciałoby zostać w przyszłości. Panie bibliotekarki zaproponowały przeróżne zabawy, zagadki pantomimiczne, podczas których dzieci mogły wejść w rolę policjanta, pielęgniarki, fryzjera czy kierowcy. Oprócz zawodów znanych, tradycyjnych, uczniowie poznali także zawody związane z pracą w cyrku, operze i filmie. Różnorodność atrybutów symbolizujących różne zawody pomagała dzieciom odkrywać jaki zawód symbolizuje dany przedmiot. Dzieci omawiały narzędzia i przybory używane przez osoby pracujące w danym zawodzie oraz czynności przez nie wykonywane. Rozmawiając z uczniami na tematy przeróżnych zawodów, zwrócono im uwagę na to, że każdy zawód jest potrzebny i że ludzką pracę należy szanować - bo z efektów tej pracy wszyscy na co dzień korzystamy. Podkreślono również cechy jakie są przydatne przy wykonywaniu danego zawodu.
Na zakończenie spotkania uczniowie wykonali prace plastyczne, w których przedstawili swoje marzenia związane z przyszłym zawodem.

Dziękujemy paniom: Danucie Cybuli i Joannie Pełech za miłe spotkanie i ciekawą lekcję biblioteczną, która pomogła dzieciom przybliżyć niektóre profesje, a także osłuchanie się z ich nazwami.
Wychowawczynie: p.Lucyna Basiukiewicz, p.Joanna Kwiecińska, p.Krystyna Wierzbowska

Zdjęcia...











Światowy Dzień Zdrowia obchodzony jest każdego roku 7 kwietnia, aby uczcić rocznice powstania Światowej Organizacji Zdrowia w 1948 roku. Co roku jest wybierany temat przewodni z zakresu zdrowia publicznego, który w danym okresie wymaga szczególnej uwagi. Obchody Światowego Dnia Zdrowia stwarzają możliwość podjęcia wielu działań, których efektem jest poprawa stanu zdrowia ludzi. Tematem przewodnim Światowego Dnia Zdrowia 2014 są choroby przenoszone przez wektory. Tego dnia w naszej szkole w klasach gimnazjum odbyły się zajęcia na temat zagrożeń wywołanych przez kleszcze i związane z tym choroby odkleszczowe (borelioza). W grupie wiekowej I-III SP zorganizowany został quiz wiedzy o zdrowiu. Natomiast w kl.IV-VI szkoły podstawowej odbył się turniej wiedzy o zdrowiu, którego celem było: propagowanie zdrowego stylu życia, kształtowanie podstawowych nawyków higienicznych i żywieniowych, poszerzanie wiedzy o zdrowiu.

A oto wyniki: I miejsce-kl.VA i VIB, II miejsce- kl.IVB, III-miejsce kl.IVA i VIA.

Zdjęcia ...

Oto prezentacje, które będą reprezentować naszą szkołę podczas Międzynarodowej Konferencji Naukowej "Start w naukę" w Pieriesławskoje 28 kwietnia 2014 r.

Zabawy naszych przodków

Jaka przygotować zdrowe śniadanie dla gimnazjalisty?

Poszczególnym zespołom życzymy powodzenia:)











8 kwietnia 2014r. w najmłodszej grupie wiekowej odbył się szkolny konkurs recytatorski pod hasłem ,,Spotkanie z poezją dziecięcą". Przed jury oraz swoimi kolegami i koleżankami 13 uczniów zaprezentowało się deklamując przygotowane utwory z poezji dziecięcej. W tym roku nie zabrakło wierszy znanych autorów, którzy pisali dla dzieci, a mianowicie: Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Prezentowane były również utwory współczesnych pisarek: Natalii Usenko, Jolanty Hordeckiej -Wieczorek, Danuty Wawiłow, Agnieszki Frączek oraz Hanny Łochockiej. Komisja przysłuchując się deklamowanym utworom oceniała: znajomość tekstu, wyrazistość mowy, właściwe tempo, intonację oraz interpretację tekstu. Każde z tych kryteriów było punktowane i odnotowywane w przygotowanej karcie. Ogólna największa liczba punktów zdecydowała o zajęciu głównych miejsc. Wśród zwycięzców okazali się uczniowie z klas drugich.
Komisja przyznała I miejsce Nadii Rogińskiej uczennicy z klasy IIb, II miejsce zajął Olaf Bielicki z klasy IIa, a III miejsce Kinga Zych również z klasy IIa.
Wyróżnienie otrzymała Amelka Rucińska z klasy Ia.
Zwycięska grupa będzie reprezentować naszą szkołę w gminnym konkursie recytatorskim organizowanym przez Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury w Sępopolu 11 kwietnia 2014r. Gratulujemy zwycięzcom i życzymy powodzenia w dalszych eliminacjach.
K. Wierzbowska

Zdjęcia...



W dzisiejszych czasach film uważany jest za jeden z rodzajów sztuki, która wykorzystując dźwięk i obraz, spełnia -względem odbiorcy-funkcję rozrywkową, poznawczą a także wychowawczą.
Film zatem jako masowa rozrywka ma swoje gatunki, które trafiają do różnych grup społecznych, do różnego grona widzów: dzieci, młodzieży, dorosłych.
Każdy z gatunków filmowych ma swoje wyznaczniki. Dramat, komedia, horror, fantasy, film muzyczny - to tylko część pojęć, które mieli możliwość poznać uczniowie biorący udział w warsztatach filmowych organizowanych 9 kwietnia w Bartoszyckim Domu Kultury przez MAKfilm.
Czwarto-, piąto- i szóstoklasiści naszej szkoły dowiedzieli się o elementarnych wyróżnikach każdego z gatunków, które dodatkowo zostały potwierdzone projekcją fragmentu omawianego filmu.
W drugiej części warsztatów uczniowie mieli możliwość wygodnego rozlokowania się w fotelach i obejrzenia filmu "Most do Terabithi", którego gatunek musieli określić sami.











"...w niedzielę palmową palmy nie z palmy tylko z bazi milutkich wiosennych polskich i trzcin jak babiny w chustach kolorowych na dróżkach wiejskich..."


10. 04. 2014r. w przedszkolu odbyły się zajęcia otwarte dla rodziców. Niedziela palmowa oraz konkurs ogłoszony przez nauczycielki świetlicy na "Największą i najpiękniejszą palmę wielkanocną" były inspiracją do podjętych działań. W trakcie zajęć wykonano wiele pięknych, małych dzieł sztuki. Uczestnikom zajęć radość przyniósł efekt końcowy ich pracy. Wykonane palmy zadziwiały pomysłowością ich twórców, barwami i prostotą, która w tym wypadku okazała się ogromnym walorem.

Zdjęcia...










Fundacja Tygodnika Wprost i Polska Fundacja Dzieci i Młodzieży w ramach programu
"Najbogatsi dla nauki" ogłosiła konkurs  na najciekawszy projekt badawczy  dla uczniów szkół podstawowych z przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Projekt : "Człowiek i krople wody" znalazł się wśród laureatów.
Dzięki temu w terminie od 1 września 2013 r. do 31 stycznia 2014 r. uczniowie klas IVa, IVb i Vb pod kierunkiem nauczyciela przyrody: Marzeny Wolińskiej- Łosiewicz badali Wpływ działalności człowieka na stan czystości rzeki Łyny w gminie Sępopol.

Na podstawie wybranych źródeł naukowych np. publikacji dotyczących stanu czystości wód w Polsce, form zanieczyszczeń wód, metod określania stanu czystości wód, organizmów wskaźnikowych ... oraz wywiadu z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Sępopolu analizowali działania człowieka w gminie wpływające na czystość wody rzeki Łyny.
Badali właściwości wody w rzece Łynie w dwóch miejscach: powyżej i poniżej Sępopola.
Badali, m.in. właściwości fizyczne wody (temperaturę, przejrzystość, kolor, zapach ...) oraz wybrane właściwości chemiczne wody(twardość , zawartość azotynów, azotanów, fosforanów ...).
Zbierali materiał badawczy i określali skład świata żywego wody skupiając się przede wszystkim na organizmach wskaźnikowych-określających stopień czystości wody. Analizowali wyniki.
Przeprowadzili wywiad z członkami Związku Wędkarskiego na temat ryb i innych kręgowców występujących w Łynie.
Badali jakość wody wpływającej do oczyszczalni ścieków i z niej wypływającej w czasie wycieczki do miejskiej oczyszczalni ścieków w Sępopolu. Jednocześnie zapoznali się z działaniem oczyszczalni ścieków.
Określali wpływ działań człowieka w Sępopolu na zlewnię Bałtyku.
Przygotowali katalog domowych sposobów oszczędzania wody.
Przeprowadzili wywiady z rolnikami i pracownikami Urzędu Miasta w Sępopolu odpowiedzialnymi za gospodarkę wodną.
Uczestniczyli w wycieczce do Muzeum Przyrody w Olsztynie na warsztaty edukacyjne dotyczące fauny Warmii i Mazur .
Projekt zakończył się debatą z zaproszonymi gośćmi (Wędkarze - członkowie koła "Kleń", pracownicy Urzędu Gminy w Sępopolu, Radni gminy Sępopol, pracownicy Oczyszczalni Ścieków w Sępopolu, dyrekcja szkoły, wychowawcy klas, rodzice) na temat : "Czy działalność człowieka ma wpływ na czystość rzeki Łyny w gminie Sępopol?".

Zdjęcia ...











To temat lekcji, które odbyły się na przełomie marca i kwietnia w poszczególnych klasach gimnazjum w ramach promocji Programu Rozwój Polski Wschodniej. Uczniowie podczas zajęć zdobywali wiedzę na temat, czym są Fundusze Europejskie i jak projekty realizowane przy wsparciu PO RPW wpływają na rozwój ich regionu. Wskazywali zalety wykorzystywania Funduszy Europejskich w naszej gminie. Poznawali również obowiązki beneficjentów. Każda lekcja kończyła się konkursem. Uczniowie, którzy najszybciej rozwiązali zadania związane z tematyką Funduszy Europejskich, otrzymali drobne upominki.

Zdjęcia...





Życzenia radosnych Świąt Wielkanocnych
pełnych wiary i miłości,
wypełnionych nadzieją budzącej się wiosny.
Pogody w sercu i radości płynącej z faktu
Zmartwychwstania Pańskiego,
oraz smacznego święconego w gronie najbliższych
życzy

Społeczność Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Sępopolu












Wiosna zagościła u nas już na dobre. Każdego dnia dzieci z przedszkola wyruszają na spotkanie przygodzie. Odkrywają tajemnice przyrody o których do tej pory mogli tylko posłuchać w trakcie głośnego czytania bajek, baśni i opowieści . Wszystkie maluchy wyposażone w lupy wyruszają na poszukiwanie zwykłych a może nadzwyczajnych okazów przyrodniczych. W ten to właśnie sposób odkryli siedzibę owadów, które zamieszkały w śród korzeni drzewa klonowego. Dzieci obserwowały też biedronki budzące się do życia, pszczoły uwijające się w pośpiechu i zbierające pyłek kwiatowy. Uwadze maluchów nie umknęły także prędko wędrujące mrówki, niosące do swojego mrowiska igiełki sosnowe. Dzieci zadziwił fakt, iż tak wiele ciekawostek można zaobserwować za pomocą powiększającego szkiełka. Dokonane obserwacje doprowadziły do rozważań: gdzie nasi mali skrzydlaci przyjaciele mają swoje mieszkania? Po dyskusji zapadła decyzja, że pomożemy owadom w zbudowaniu im prawdziwego i wygodnego domku, w którym zamieszkają biedronki i inne owady zapylające kwiaty. Domki dla owadów zostały zbudowane w trakcie zajęć otwartych dla rodziców i wystawione do przedszkolnego ogrodu. Dzięki temu przedsięwzięciu przyroda wokół nas będzie piękniała każdego dnia coraz bardziej , a my tym pięknem będziemy cieszyli oczy.

Zdjęcia









28 kwietnia gimnazjaliści wzięli udział w Międzynarodowej Konferencji Naukowej pod nazwą "Start w naukę" w naszej zaprzyjaźnionej szkole w Pieriesławskoje. Uczniowie i prezentowali swoje projekty edukacyjne: "Zabawy naszych przodków" i "Jak przygotować drugie śniadanie dla gimnazjalisty". Oba zespoły uzyskały wyróżnienie czego bardzo gratulujemy!
Atrakcją dla gimnazjalistów był wyjazd do Swietłogorska i pobyt nad Bałtykiem.

Zdjęcia











29 kwietnia w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Sępopolu odbyły się rejonowe eliminacje XXXIV Wojewódzkiego Konkursu Zespołów Teatralnych "O Laur Złotej Rybki".
Wśród grup pojawiła się również ekipa naszego szkolnego koła teatralnego o nazwie "Ziomki". Dziewczyny-bo taki jest skład koła- pod kierunkiem pani M. Rynkiewicz zaprezentowały sztukę nieco z innego świata, czyli z mitologii. "Przygoda z bogami" to tytuł przedstawienia, w którym młode aktorki wcieliły się w rolę Zeusa, Hery, Afrodyty, Ateny, Hermesa, Charona, Hadesa, Kory, Demeter a także śmiertelników- przede wszystkim króla Koryntu- Syzyfa, którego spotkała kara za wyjawienie boskiej tajemnicy.
Spokój i harmonię boskiego Olimpu podkreślały białe stroje aktorów, zielone wieńce na głowach, rekwizyty charakterystyczne dla każdego z bogów i delikatna dekoracja - zarysy Panteonu. Na scenie pojawił się również Hades - władca podziemia i przewoźnik po rzece zapomnienia - Charon, toteż dzięki muzyce i tańcowi duchów zmarłych arkadyjski Olimp zamienił się w podziemne państwo, w którym dominowała czerń i złowrogi nastrój.

Członkowie koła teatralnego zaprezentowali się również grupie wiekowej 0-III. Dzieci, choć z mitologią nie miały jeszcze styczności, z ogromnym zaciekawieniem śledziły grę aktorską dziewcząt. Okazało się, że zapamiętały nazwy niektórych bohaterów przedstawienia i dopytywały swoje nauczycielki o dalsze losy bogów.

Zdjęcia










24 kwietnia dzieci uczęszczające na zajęcia teatralno -wokalne w przedszkolu zaprezentowały rodzicom i zaproszonym gościom przedstawienie pod tytułem "Powitanie Wiosny". Jak sobie radzili młodzi aktorzy? Zapraszamy do obejrzenia zdjęć:)

Galeria ...












Dnia 30.04.2014 r odbył się Szkolny Turniej Zabaw i Gier Sportowych pod nazwą ,,Zielony tor przeszkód". Uczestnikami turnieju byli uczniowie klasy Ib i IIb wraz z rodzicami. Głównym celem turnieju było rozwijanie zainteresowań sportowych uczniów oraz umiejętność współpracy i współzawodnictwa w zespołach. Turniej był również świetną okazją do wspólnej zabawy w radosnym nastroju wspólnie z rodzicami. Konkurencje sportowe dały dzieciom możliwość wyżycia się ruchowego na świeżym powietrzu.
Dziękujemy rodzicom za aktywny udział w turnieju.
Organizatorzy : K. Wierzbowska, L. Basiukiewicz

Zdjęcia ...



Kolejny raz nasza szkoła uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii edukacyjno - profilaktycznej "ZACHOWAJ TRZEŹWY UMYSŁ".

W poprzednich latach nasza szkoła pięciokrotnie uczestniczyła w tym przedsięwzięciu. Materiały do przeprowadzenia kampanii zostały zakupione przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Sępopolu.

Głównym celem kampanii w 2014 roku jest:
Zmniejszenie występowania zachowań ryzykownych poprzez rozwijanie wśród uczniów na każdym etapie edukacyjnym umiejętności zagospodarowania wolnego czasu. Tak by poprzez konkretne zadania uczyć się przeżywania radości, dokonywania właściwych wyborów, zacieśniania więzi z rodziną i budowania zdrowych relacji z rówieśnikami.

Cele szczegółowe kampanii to:
- budowanie pozytywnych relacji uczeń -nauczyciel poprzez obustronne poznawanie zainteresowań, oczekiwań i radosnych chwil,
- wzmacnianie więzi z rodzicami poprzez bliższe poznanie ich zainteresowań, marzeń czy sposobów rozwiązywania trudnych spraw,
- dzielenie się własnymi doświadczeniami, pasjami, zainteresowaniami w gronie rówieśników, odnajdywanie pokrewnych dusz, budowanie wartościowych środowisk rówieśniczych,
- promowanie wartościowych przedsięwzięć zdrowotnych i sportu,
- dostarczanie rzetelnej wiedzy o negatywnym wpływie używek na młody organizm, ze szczególnym uwzględnieniem alkoholu i narkotyków.

Hasło przyświecające tegorocznej kampanii to: "TERAZ TWÓJ CZAS"

ODBIORCY:
 Uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, rodzice, społeczność lokalna.

CZAS REALIZACJI: IV - XI 2014r.
Koordynator: pedagog szkolny
REALIZATORZY: pedagog szkolny, wychowawcy, nauczyciele j. polskiego, świetlic, plastyki, w-f i informatyki.
Metody i formy realizacji: prelekcje, konkursy, praca indywidualna i zespołowa, dyskusje, dowolne formy plastyczne.

Bardzo ważnym elementem kampanii są konkursy. W tym roku przewidziane są:
Dla uczniów szkół podstawowych:
- "Mój czas"konkurs literacko - plastyczny. Zadaniem uczestników jest narysowanie lub opisanie jak spędzacie czas wolny, jakie macie zainteresowania, marzenia. (do 26 maja 2014r.)
-"Hop na narty"; konkurs ulotkowy. Zadaniem uczniów jest odpowiedzieć na pięć pytań dotyczących dyscyplin narciarskich. (do 18 czerwca 2014r.)
-"Pokażcie się!"- konkurs dla klas lub grup świetlicowych polegający na wykonaniu cyklu 10 zdjęć ułożonych w prezentację, pokazujących uczniów i ich zainteresowania. (do 30 listopada 2014r.)

Dla uczniów gimnazjum:
-"Nasz czas"- konkurs literacko - plastyczny. Zadaniem uczniów jest zaprezentowanie w formie plastycznej lub literackiej jak spędzają czas wolny z przyjaciółmi; co chętnie robią, jakie zainteresowania podzielają. (do 26 maja 2014r.)
-"Zimowi medaliści" konkurs internetowy. Udzielenie pięciu odpowiedzi na pytanie związane z zimowymi dyscyplinami sportowymi. (do 18 czerwca 2014r.)
-"Pokażcie się"- nagranie przez klasę lub grupę krótkiego 3 min. filmu prezentującego członków grupy ze szczególnym uwzględnieniem ich zainteresowań. (do 30 listopada 2014r.)
-"Szukamy Młodych Mistrzów- Bezkonkurencyjni". Zaprezentowanie swoich osiągnięć na specjalnej stronie internetowej TrzezwyUmysl.pl/bezkonkurencyjni (do 23 czerwca 2014r.)

Ponadto planowane są również: Prelekcje dla rodziców "Poznaj świat swojego dziecka" , "Pokaż dziecku swój świat" (V 2014r. rodzice 0-VI i I- II gimnazjum)
 Zajęcia dla uczniów dotyczące znaczenia zaufania do rodziców "Bez tajemnic" klasy II- VI szkoły podstawowej - 02.06.2014r.
 Zajęcia dotyczące wpływu naszego zachowania na innych i odwrotnie. Jak rozpoznać zagrożenie płynące z zachowania innych "Z kim przestajesz" - klasy I- II gimnazjum 02. 06. 2014r.
 Uczniowie klas V i II gimnazjum wezmą udział w ogólnopolskim badaniu ankietowym "Młodzi i substancje psychoaktywne 2014r."

Opracowała: Krystyna Stankiewicz



Czy znasz swoje prawa? Czy wiesz kto dba o to, aby te prawa były respektowane?
Potrafisz wskazać takie osoby wokół siebie?

Aby ułatwić uczniom znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania oraz poznać bliżej osoby najbardziej zaangażowane w walkę o respektowanie praw dziecka, przystąpiliśmy do udziału w projekcie edukacyjnym "Szkoła z prawami dziecka".

Czas realizacji: IV- VI 2014r.

Celem projektu jest:
- Zapoznanie dzieci i młodzieży z zagadnieniami dotyczącymi praw dziecka,
- Uświadomienie uczniom znaczenia praw dziecka i ich konsekwencji w codziennym życiu,
- Kształtowanie wśród młodych ludzi postawy zaangażowania społecznego,
- Zaangażowanie przedstawicieli środowiska lokalnego w promowanie idei praw dziecka,
- Wyróżnienie najaktywniejszych działaczy dbających o prawa dziecka wśród lokalnej społeczności.

Etapy projektu:
1. Zajęcia edukacyjne - podstawowym celem projektu jest edukacja uczniów w zakresie praw dziecka. W ramach akcji uczniowie wezmą udział w cyklu lekcji poświęconych prawom dziecka. W oparciu o podręcznik opracowany przez UNICEF, dzieci i młodzież dowiedzą się czym są prawa dziecka, jak należy rozumieć zapisy Konwencji o prawach dziecka, jak przekładają się one na ich codzienne życie. Uczniowie poznają także historię Malali Yousafzai - pakistańskiej dziewczynki, która wykazała się niezwykłą odwagą w walce o prawa dziewcząt do nauki. Ta piętnastolatka stała się przykładem dla całego świata. Jest symbolem sprzeciwu wobec łamania praw dziecka. To właśnie jej świadectwo ma być inspiracją dla uczniów, by przyjrzeć się dokładnie swojemu najbliższemu otoczeniu. Czy w lokalnej społeczności są osoby, które w szczególny sposób wyróżniają się w propagowaniu praw dziecka? Czy znają takich lokalnych "bohaterów"? Czy czyjeś zaangażowanie w poprawę losu dzieci w ich regionie zapadło im w pamięć? Jeśli tak, to koniecznie należy wyróżnić takie osoby i zaprezentować ich działania publicznie. (do końca czerwca 2014r.)

2. Wybór lokalnych "Szeryfów Praw Dziecka";w oparciu o zdobytą wiedzę czym są prawa dziecka, a także po dogłębnej analizie i dyskusji, uczniowie zastanowią się czy znają w swoim najbliższym otoczeniu osoby, które są zaangażowane w ochronę ich praw. Czy np. wśród przedstawicieli władz samorządowych są osoby, które wykazały się szczególną troską o dobro dzieci? Czy wśród społeczności lokalnej są wolontariusze, osoby zaangażowane społecznie, które starają się wpływać na poprawę losu dzieci? Czy znają takich dorosłych wśród swoich bliskich? Jeśli chcieliby podziękować komuś, np. za zbudowanie placu zabaw, zorganizowanie zajęć dodatkowych, na których mogą rozwijać swoje pasje, bądź dbanie o ich bezpieczeństwo (organizowanie np. oznakowanych przejść dla pieszych), to koniecznie powinny wyróżnić taką osobę (takie osoby!). Nominacje należy składać na załączonym wzorze do pedagoga szkolnego lub wychowawców do 26 maja 2014r.

3. Ceremonia wręczenia "Gwiazd Szeryfów Praw Dziecka";, w trakcie Festynu Rodzinnego 31 maja 2014r. nastąpi uroczyste odznaczenie "Szeryfów Praw Dziecka". Podczas ceremonii uczniowie zaprezentują zebranym sylwetki wyróżnionych przedstawicieli lokalnej społeczności i odznaczą ich "Gwiazdą Szeryfa Praw Dziecka". To wyróżnienie będzie miało szczególną wartość, bo będzie przyznane przez dzieci, które same zdecydują, kto najbardziej dba o ich interesy. Dzięki temu spotkaniu szersze grono odbiorców pozna osoby najbardziej zaangażowane w lokalne działania na rzecz najmłodszych.

Krystyna Stankiewicz

Nominacja - tu można pobrać wniosek











Już po raz trzeci w naszej szkole z inicjatywy SK PCK została zorganizowana akcja "Marzycielska Poczta" .Tym razem wzięli w niej udział uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej i I-III gimnazjum.
Uczniowie w związku ze zbliżającymi się świętami Wielkiej Nocy przygotowali kartki wielkanocne. Wykazali się twórczością i kreatywnością. Rysowali króliczki, kurczaczki i wszystko inne ,co jest związane z tymi świętami. Wspólnie wykonaliśmy 73 kartki.
Powędrują one do Krzysia Majki i Kuby Ostasza.

Efekty ...

następne newsy TUTAJ
Strefa rodzica



Nasze przedszkole
Współpraca

Projekty
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
right border
unten links unten rechts


1437241 Unikalnych wizyt

Powered by powered by php-fusion   |   Theme by Moded By: UCTXs Themes

Based on greeny by: Design by Matonor

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie